Manja bangat!

tett..tett...tett..tett..Mesej masuk ke inbox. 
Makluman untuk kelas Tafaqquh 
Diadakan setiap petang jam 5
Hari Isnin sampai Jumaat
tempat bilik Al-Ghazali, Pusat Islam UTM (MSI)

Yey..kelas tafaqquh datang lagi
Kali nie semangat nak penuhkan sem ni
dengan kelas-kelas agama kat MSI
Biasala..orang tak banyak ilmu..
kene belajar la kan?
Biar penuh ilmu didada kata orang.
^_^

Lah..ko kan budak engineering?
Buat apa pi kuliah agama?
Buku-buku letrik yang tebal tue pon ko tak sentuh lagi
Biar la budak-budak yang belajar agama je pi sana!

Siapa kata budak engineering tak perlu pergi kelas agama?
Budak engineering pun iman selalu turun naik jugak
Bukan iman sederas elektron yang mengalir dalam wayar
Bukan ada resistor yang mampu menahan segala nafsu
Bukan sentiasa ditebat dari hasutan syaitan
Bukan ada filter yang boleh tapis segala dosa-dosa
Hakikat budak engineering juga manusia biasa
huhuhhu
T_T

Oh ya..setiap pagi pun ade kuliah juga
Kuliah Hadith, jam 7.30 pagi
Isnin sampai jumaat

Disebabkan sem lepas, kelas penuh waktu pagi
jarang ada kesempatan untuk pi kuliah hadith
tapi sem ni, Isnin dan Jumaat sahaja kelas pukul 8
Yang lain, kelas mula jam 9
Boley la pi kuliah Hadith!

Ala..jauhnya MSI nih
Takde kenderaan pulak tu
ALASAN!
Oh..alasan ini yang perlu ditangkis
1st year dulu
Siap boleh pi latihan taekwando kat dewan KTF yang jauh tu
dengan hanya berjalan kaki!!
Kenapa nak ke MSI jalan kaki tak boleh?
15 minit je pon
Kalau jalan laju-laju sikit, 10 minit da boleh sampai
Ala-ala amazing race sikit, 5 minit pon boleh
Ni tak..
Manja sangat!


Stop being manja! (gambar Ira y cumil)

Manja setelah boleh meminjam motor sahabat untuk merempit
Manja setelah sahabat-sahabat ada kenderaan untuk dibawa kesana kesini
Hah!!
Manjakan la diri tu sangat
Nak jalan kaki jauh-jauh pun
dah jadi malas
Habis tue
macam mana nak tunaikan azam
untuk penuhkan sem nie dengan kuliah-kuliah ilmu?
Cuba lawan nikmat kesenangan tue sikit
Ujian je semua tue..
UJIAN

HOHOHOHOHOH
Sila jangan manjakan diri
Fighto with nafsu!
Chaiyok2x

 Kesenangan kadang melalaikan

"Sayang, ajarlah jiwamu untuk terbang tinggi, 
nescaya ia tidak akan suka dengan kerendahan.
Kenalkan ia kepada kemuliaan,
nescaya ia akan membenci kehinaan.
Rasakanlah kepadanya kesenangan rohani yang besar,
nescaya ia akan meremehkan kesenangan jasmani yang kecil"
~bunda Ena~

       

8 comments:

salam dear~ suke ayat dalam paragraph 4 tu...nak share ye~

 

Boley2x. sn tak kisah =)

 

manjanya dia.. ish3.. dulu kakak kate saya manja.. kakak pun same2 manja..

 

Nie manja dalam erti kata lain la NC. NC lain. Akk lain. Mna bley ckp sama. =P

 

ajak ak skali..smpai hati tak ajak...isk2...T.T.

 

NC~sabar je la ngan budak nih

+akufobia+~Yahhh..i.Allah. SEMANGAT!

kakibiskut~Wehh..datang je la. Semua dijemput skali. Sama2 tambah ilmu.