Adik beradik bergaduh

Sedangkan lidah lagi tergigit ini kan pula adik beradik. 

Luahan hati si adik yang sedang tacing dengan seorang kakak =P

Eheh. Ini bukan perang dunia ke 3, ini perang manja-manja sahaja. Kami adik beradik yang berhati lembut semacam kapas memang sensitif.

Alkisahnya..

Kedai 3M Enterprise selalunya dibuka jam 9.00 pagi. Lalu pabila si Adik tidak menunjukkan apa-apa respon kepada usaha si kakak yang bersemangat tidak mahu ke kedai lambat, lalu si kakak merajuk. Si kakak tidak mahu mengecewakan pelanggan kedai yang adakalanya terpaksa menunggu untuk kedai dibuka. Lalu si kakak mengambil tindakan melakukan perkara yang sama seperti si adik kerana marah. Selepas 30 minit, si adik bangun dari tempat pembaringannya lalu siap dan bergegas ke kedai. Si kakak, enggan kerana sudah lewat lalu si adik pergi sendiri.


Si kakak tadi terus bagun dari tidur yang sebenarnya tidur-tidur ayam setelah berangkatnya si adik itu tadi lalu membantu ibu dibawah memotong kain-kain dari India untuk dibuat baju. Si adik di kedai bertungkus lumus bersama si ayah.

Haha. Makan hati sungguh si Adik ini

Pulang ke rumah untuk berbuka, si Adik masih membisu saat si kakak membukakan pintu. Masih bersisa lagi kemarahannya. Si kakak cuba menegur si Adik, tetapi masih tidak dilayan. Masih senyap membisu. Si ibu yang pening kepala bila si Adik masih melancangkan peperangan. 


Keesokannya, perang masih meletus. Serangan semula dari si Adik. Beliau pula yang ponteng dari menjaga kedai. Membalas dendam pada si kakak. Bila mengemas meja kaunter, terlihat la akan si kakak, lukisan kartun luahan perasaan si Adik seperti di atas. Ada satu lagi lukisan si Adik ketika kebosanan di kedai.

Lawak dan comel

Pulang ke rumah selepas zohor untuk menghantar adik-adik pulang ke asrama, si Adik membukakan pintu. Mood beliau sudah baik lalu men'tweet':


P/s -
--> Maaf ye Adik. zero-zero na. Dua-dua sensetif. Tak tau nak kata apa. Hahaha. Sebaik kami tidak ada adegan tarik-tarik rambut. LOL. Berbuka di AEON section 18 nanti jangan lupa bawa pulang ole-ole.
--> Sekarang sudah masuk alam dewasa..bukan lagi kanak-kanak, sile buang tabiat nak sentap2 dan merajuk2 ni ye cik Nafisah. It same goes to you si Adik =P. 

Pesanan along:
Seorang muslimah itu dikira CANTIK jika dia mengukir kekuatannya melalui HATI-nya, dengan memberi senyuman meskipun hatinya terluka, dia memberi maaf saat dia di sakiti, diamnya di saat marah dan airmatanya mengalir di dalam setiap doa kepada RABB-Nya..

1 comments:

comel korg gaduh..
x pe air dicincang x kan putus...