Harus bagaimana lagi...

Entry terakhir APRIL 2013.

Krikk...krikkk..krikkk...(bunyi cengkerik).

Sunyi sepi seperti malam yang hening. Dijengah-jengah masih begitu. Dijengah-jengah masih begitu. Ohhhh...masalahhhhhh. Masalah tidak menulis di Satunokhtah!

Sekarang sudah MAC 2014..April hanya seminggu lebih sahaja lagi untuk genap setahun tidak terusiknya Satunokhtah.

'Krew SN' juga menyepikan diri.

Harus bagaimana lagi? Alasan apa harus diberi?

Krikk...krikkk..krikkk...(bunyi cengkerik). 

Hujan rintik-rintik membasahi bumi Allah. Kesejukan mula merasai tulang-temulang. Tiada kipas. Hanya ditemani penghawa dingin York 27 darjah celcius dan pembersih udara Sharp. Solder gun masih memanaskan dirinya dan DC power supply masih menunjukkan angka 12V. Electric bolt disusun rapi untuk dikeluarkan PCB bersaiz 2.5cm x 2.5cm. Sepi. Bilik yang setahun dahulunya bengkel Autogate motor dan dipenuhi gris tanpa penghawa dingin kini bertukar rupa. Cantik bercatkan putih dan kelabu untuk ana mencari ilham. Namun ia bakal ditinggalkan. Sepi kembali.

Krikk...krikkk..krikkk...(bunyi cengkerik). 

Perancangan demi perancangan. Siapa tahu kisah kita sebegini dan sebegini. Sebegitu dan sebegitu. Siapa sangka kita ditakdirkan begini dan begini namun tidak begitu dan begitu. Rahsia Allah siapa yang tahu? Kan ilmu Allah menjangkaui berlipat kali ganda dari ilmu manusia. Lalu..harus bagaimana lagi?

Krikk...krikkk..krikkk...(bunyi cengkerik). 

Cubaan menghalau cengkerik berlaku namun ia memunculkan dirinya semula. Entah dari celah mana dibolosi. Bila dibiarkan sendiri 2-3 hari, bunyinya yang tinggi frequensi itu menghilang sendiri. Tenang dan damai mulai tercipta.

End of story.

Ini entry sapaan semula. InsyaAllah lain kali akan ada entry-entry lain. 'Pena Mujahidah' memberi cadangan untuk ana menulis cerita selepas kahwin dan pengalaman mengandung anak pertama. Ana belum mampu memberikan janji. Al-maklumla..sudah menjadi isteri, setiap penulisan harus mendapat tapisan dari bos besar. Moga keredhaan suami, membawa ke arah keredhaan Allah ^^. Ameen.

Umi Kalsom dan Nur Sabrina Risman --> Saya nak start berblog ni. Hehehe. Doakan saya~

3 comments:

kuruk kuruk..krikk..krikk..beda ye beda. =)

 

erm..ni cak kriuk2 jer.. =)